Ben je druk in de weer met het organiseren van een evenement? Of wil je graag op een opvallende doch subtiele manier reclame maken? Wij weten precies wat dan de oplossing kan zijn; onze t-shirts met bedrijfslogo. Kleding dragen moet je toch (tenminste, daar gaan we even vanuit!). Waarom deze dan niet inzetten als marketingmiddel? Twee vliegen in een klap!
Het is belangrijk om vooraf wel de ins and outs van gepersonaliseerde bedrijfskleding door te nemen. Zo voorkom je een miskoop en dat je hiermee veel geld verspild. Daarom gaan wij je onze tips geven in deze blogpost. Lees je mee?
· Kies de juiste materiaalsoort van de promotie shirts
We beginnen graag bij het meest belangrijke aspect waar je rekening mee moet houden; de materiaalsoort van het reclame shirt. Alvorens je beslist over de kleur van het shirt (wij zijn dol op blauw!) en of deze goed matcht met jouw logo, dien je stil te staan bij de stof. Het t-shirt moet namelijk comfortabel voelen zodat deze met regelmaat kan worden gebruikt. Dit verhoogt de waarde van het promotieartikel!
De meest opvallende materiaalsoorten zijn (biologisch) katoen (ongeacht of dit om gekaard of gekamd katoen gaat), polyester of andere eco-materialen zoals rPET (gerecycled plastic). Zowel rPET als biologisch katoen komen weliswaar minder vaak voor, maar bevelen wij wel sterk aan! Deze stoffen zijn milieuvriendelijk, waardoor jij jouw steuntje bij kunt dragen aan onze planeet. Daarnaast kun jij hiermee aantonen duurzaam te willen ondernemen, wat je imago ten goede komt. Tot slot zijn deze materiaalsoorten vaak heerlijk zittend en goed ademend. Een win-win situatie voor de klant, jouzelf en Moeder Natuur.
· De kleur en het ontwerp van jouw logo; altijd in harmonie
Ongeacht het doel van de gepersonaliseerde t-shirts, is het belangrijk om goed rekening te houden met de juiste kleurkeuze. Dit is de volgende stap in je aankoopproces. Allereerst is het goed te weten welke kleuren met elkaar combineren. Hiervoor zijn er een aantal basis regels om te volgen. Bijvoorbeeld; past de kleurtoon van het t-shirt die jij voor ogen hebt wel bij de kleur van jouw logo?
Of wellicht wil je juist dat jouw logo de showstopper is op het T-shirt. Snappen we heel goed. Hiervoor zijn de kleuren wit en zwart ideaal. Veilig, maar altijd elegant. Jouw logo of bedrijfsafbeelding steelt zo extra de show. Wil jij geen kleur bekennen? Dan ga je natuurlijk voor grijs! Deze kleur gaat goed met zowel koude als warme tonen. Tegelijkertijd is er binnen deze kleur onwijs veel variatie te vinden. We associëren 50 tinten grijs tegenwoordig met het pikante boek van E.L. James, maar er bestaan daadwerkelijk heel veel tinten van deze kleur!
Zoek je juist een meer opvallende kleur? Dan is het goed het volgende in je achterhoofd te houden;
- Rood trekt de aandacht, staat voor passie en is een dominante kleur
- Geel staat voor vrolijkheid en nuance en past goed met donkere logo’s
- Groen associëren we met duurzaamheid, de natuur en rust en combineert uitstekend met wit
- Roze wordt als liefjes beschouwd en combineert als lentekleur juist goed met herfsttinten als oranje, kaki en bruin
Het is erg interessant en leuk om weer te weten te komen over de betekenis van kleuren. We associëren tinten namelijk met bepaalde emoties. Handig om te weten voor je een shirt besteld (of een logo laat maken).
· De druktechniek; essentieel voor het eindresultaat
So far so good. We hebben helder welke materiaalsoorten er bestaan van promotie shirts. Ook de geschikte kleurcombinaties hebben we samen doorgenomen. Is het nu tijd om het te hebben over de druktechniek. Want een t shirt bedrukken met logo kan op vele diverse manieren. Welke techniek is voor jouw situatie het beste? Laten we dat gaan bekijken.
Allereerst is het belangrijk te vermelden dat de ene druktechniek niet beter is dan de ander. Het hangt geheel af van jouw logo, evenals van het T-shirt zelf. De eerste optie die we willen toelichten is zeefdruk. Dit is een zeer populaire druktechniek omdat ze snel is, budgetvriendelijk en een uitstekend eindresultaat geeft! Voor het drukproces wordt er een gespannen gaas gebruikt waar het ontwerp op komt. Hierna wordt er inkt aangebracht. Afhankelijk van het te bedrukken kledingstuk, kan het nodig zijn om twee keer te drukken. Hierdoor kan de prijs oplopen (goed om in je achterhoofd te houden dus!)
Als tweede optie willen we de transfertechniek toelichten. Deze techniek is te onderscheiden in zeefdruk (vergelijkbaar met de vorige, maar waarbij er warmte wordt gebruikt) en digitale transfer. Bij de digitale transfer is er full colour maatwerk mogelijk.
De derde techniek is die van het borduren. Dit is een ideale optie voor logo’s met kleine details die bijvoorbeeld op de borst moeten komen, een mouw of een andere plek waar grote machines minder goed bij kunnen. Dit levert een prachtig eindresultaat op en jouw logo blijft jarenlang zitten.
Tot slot is er nog de sublimatietechniek, geschikt voor vrijwel elke afbeelding of logo. Normaliter is sublimatie vooral geschikt voor shirts gemaakt van polyester.
· Hulp van een expert
De tip die je we nu gaan geven is waarschijnlijk het meest belangrijk! Voordat je het risico loopt t shirts met bedrijfslogo te bedrukken zonder alle benodigde informatie te hebben, is het aller- allerallerbeste de hulp in te schakelen van een expert. Laten wij die nu net in huis hebben. Onze servicedesk weet op basis van jouw wensen en voorkeuren met een geschikte optie te komen.
Bij Gift Campaign geven we je graag relevante aanbevelingen. Daarnaast kunnen wij je een digitale proefdruk toesturen (geheel gratis!) alvorens je een bestelling plaatst. Zo kun jij digitaal beoordelen of de kleurcombinatie wel naar wens is, of de positie van het logo. Voor we overgaan tot productie kun jij je aanpassingen aan ons doorgeven. Op die manier zorgen we er samen voor dat jij de promotie shirts ontvangt die helemaal 100% naar wens zijn!
· Veelgestelde vragen over onze reclame t-shirts
Op welke plekken kunnen de T-shirts bedrukt worden?
Het grote voordeel van dit type promotieartikel, is dat ze over een groot drukgebied beschikt. Hierdoor valt jouw logo extra op! Je kunt haar zowel op de borst laten bedrukken als op de rug. Hierbij heb je de keuze om de gehele ruimte benutten, of juist een klein gedeelte. Ook de mouwen zijn een geschikte plek voor het logo.
Hoe moet ik de shirts wassen?
Ondanks dat hier geen algemeen antwoord op is, kunnen we je wel wat aanbevelingen geven die voor de meeste modellen opgaan. Het allerbelangrijkste is om de kleur van het gepersonaliseerde t shirt te wassen met soortgelijke kleuren. Dus gekleurde shirts gaan bij de bonte was, witte shirts bij de witte en zwart bij zwart. Je kunt hiervoor een kleurdoekje gebruiken om de tint van de was beter te beschermen. Een andere aanbeveling die wij je kunnen geven is om de T-shirts binnenstebuiten te keren wanneer je ze wil gaan wassen. Gebruik liever ook geen temperaturen boven de 40 graden. Vermijd daarnaast het gebruik van bleekmiddel, schurende bestanddelen en voeg indien mogelijk geen wasverzachter toe. Stomen wordt ook niet aanbevolen.
Het is wel belangrijk te weten dat elk model uniek is en dat je daarom altijd de specifieke instructies voor het individuele product moet volgen.
En hoe droog ik vervolgens de t shirts met bedrijfslogo?
Wanneer je de shirts wil gaan drogen is het belangrijk de volgende aanbevelingen op te volgen;
- Gebruik geen droger
- Schud de shirts uit voor je ze gaat ophangen
- Houd ze binnenstebuiten tijdens het droogproces
- Wring de shirts niet uit en maak er ook geen “bal” van (dit beschadigt het logo)
- Plaats ze nooit over of dicht bij de verwarming of een ander apparaat die hitte uitstraalt (dit kan heel gevaarlijk zijn)
Kan ik de bedrukte t-shirts met logo strijken?
We begrijpen het goed als je de T-shirts graag wil strijken, om zo nog beter voor de dag te komen. Het is wel belangrijk dit zorgvuldig te doen, om te zorgen dat het logo zo lang mogelijk mooi blijft!
- Hanteer een maximale temperatuur van 110 graden (dit kan variëren, afhankelijk van het type shirt en de print)
- Strijk de shirts altijd binnenstebuiten en zorg ervoor dat het strijkijzer nooit in direct contact komt met de bedrukking
- Vermijd het gebruik van stroom.
Met deze aanbevelingen hopen wij dat jij de allerbeste promotie shirts kunt vinden voor jouw volgende evenement of marketingcampagne. Neem gerust een kijkje in ons assortiment en schroom niet om contact met ons op te nemen als je nog vragen hebt.
We horen daarnaast heel graag wat jouw voorkeuren zijn voor de reclame T-shirts met logo. Welke kleur is jouw favoriet? Welke printtechniek en waar zou jij het logo op het shirt bedrukken? Laat het ons weten in de comments!