Koptelefoons en oordopjes zijn niet alleen populaire accessoires voor muziekliefhebbers, maar koptelefoons als effectief promotiemateriaal is ook perfect voor promotiecampagnes. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om deze producten te gebruiken als marketingmateriaal om hun merk te promoten en hun loyale klanten tevreden te stellen met een persoonlijk geschenk.
Daarom zetten wij onze tips en aanbevelingen op een rijtje. Ontdek hoe u deze relatiegeschenken kunt integreren in uw volgende reclame-, merchandising- of promotiecampagne en hoe u de impact van de gepersonaliseerde koptelefoons en oortjes kunt maximaliseren.
Op een praktische manier zichtbaarheid creëren.
Oordopjes en koptelefoons zijn praktisch en functionele producten die mensen op dagelijkse basis gebruiken om naar muziek te luisteren, te bellen of zich op een taak te concentreren tijdens het werk. Door het uitdelen van deze producten als geschenken aan klanten, worden zij voorzien van een praktisch item dat ze dagelijks kunnen gebruiken. Dit verhoogt de kans dat uw klanten het product zullen gebruiken en daardoor op dagelijkse basis aan jouw merk denken. Op weg naar hun werk, tijdens de wekelijkse boodschappen, een koptelefoon of oordopjes zijn in vele diverse dagelijkse situaties te gebruiken.
Oordopjes en koptelefoons zijn relatief kleine en draagbare items die overal mee naartoe genomen kunnen worden. Dit betekent dat ze vaak worden gebruikt in het openbaar, zoals in het openbaar vervoer, op het werk of tijdens het sporten. Dit biedt een groot potentieel voor merkzichtbaarheid, omdat uw merklogo of bedrijfsnaam zichtbaar is voor een breed publiek. Daarbij is het belangrijk om wel kwalitatief goede producten weg te geven!
De reden waarom kwaliteit erg belangrijk is heeft te maken met hoe de klant zich associeert met een bedrijf. Als jouw bedrijf hoge kwaliteit en comfortabele koptelefoons of oordopjes weggeeft, zullen zij een positieve associatie krijgen met jouw merk. Dit zorgt er natuurlijk voor dat een klant in de toekomst eerder zal kiezen voor jou merk over een concurrent in dezelfde sector. Kortom, niet alleen is het een origineel cadeau voor loyale klanten, of om nieuwe klanten te trekken. Het is ook effectief om bestaande klanten te behouden doormiddel van positieve associatie.
Waar let je op bij het kiezen tussen oordopjes of koptelefoons?
Koptelefoons en in ear oordopjes zijn beide erg populair. Het aanbod van oortjes en koptelefoons is in de laatste jaren erg toegenomen. Met zoveel aanbod kan het geen kwaad om een paar tips op een rijtje te zetten over het kiezen van het perfecte product voor jou.
Oortjes zijn perfect voor iedereen die graag onderweg naar muziek luistert. Ze zijn klein en passen precies in de gehoorgang. Daarom zijn ze ook vrij onopvallend. Minder effectief voor het promoten van jouw bedrijfslogo.
Koptelefoons zijn daarentegen een stuk groter qua formaat. De meeste koptelefoons bedekken de oren volledig en sluiten daarbij ander geluid uit. Erg fijn en comfortabel, maar door de grootte minder handig tijdens het sporten of in het verkeer.
Natuurlijk zijn beide opties, zowel oortjes als koptelefoons beschikbaar als bedraad en wireless (bluetooth) varianten. Draadloos is natuurlijk een stuk meer comfortabel maar verbinding en audiokwaliteit is via draad nog steeds beter. Daarnaast moet er gedacht worden aan de accuduur. Bluetooth oortjes hebben gemiddeld een gebruikstijd van 5 tot 7 uur op een volledige accu. Draadloze koptelefoons gaan vaak een stuk langer mee op een oplaadbeurt (15 tot 20 uur). Dit kan voor velen ook een belangrijke factor zijn.
Het belangrijkste bij het kiezen van oordopjes en koptelefoons is om van te voren goed na te denken over waar de oortjes of koptelefoon voor gebruikt gaan worden. Welke factors komen daarbij kijken?
Sporten:
Tijdens het sporten is het erg fijn om te luisteren naar jouw favoriete playlist of podcast. Een grote koptelefoon kan bij verschillende oefeningen en routines in de weg zitten. Oortjes zijn daarom gemakkelijker en meer comfortabel om te gebruiken in de sportschool of tijdens het hardlopen. Complimenteer de bedrukte oordopjes met bijvoorbeeld drinkflessen bedrukken.
Op zoek naar stilte:
Als je op zoek bent naar stilte, om de buitenwereld volledig uit te sluiten, zijn ruis onderdrukkende oortjes vaak prima. Maar wil je echt alles uitsluiten, dan is een koptelefoon zeker de beste keuze. Doordat de koptelefoon jouw complete oor bedekt, blokkeert het uit zichzelf al veel geluid. Dat gepaard met de ruisonderdrukking is daarom de superieure optie.
Denk natuurlijk wel na over het feit dat sommige varianten op de markt de optie hebben om geluid door te laten, dit is perfect om toch geluid om je heen te kunnen horen. Neem als voorbeeld in het verkeer, waar dit wel essentieel is.
Geluidskwaliteit:
Geluidskwaliteit kan een make it or break it zijn als het gaat om het kiezen van een apparaat voor jouw muziek en podcasts. Met oortjes kom je zeker al een heel eind, maar de koptelefoon krijgt hierbij wel de voorkeur.
Dit heeft te maken met het feit dat oordopjes vaak niet dezelfde capaciteit hebben als koptelefoons op het gebied van sterke bas. De meeste koptelefoons zijn hierbij beter. Doordat de koptelefoon een stuk groter is, kan er betere hardware geïncludeerd worden wat helpt met de gebruikerservaring en geluidskwaliteit.
Personalisatiemogelijkheden
Koptelefoons en oordopjes zijn populaire accessoires, vooral bij de jongere generaties. Door deze producten te distribueren laat u zien dat uw bedrijf op de hoogte is van de laatste trends en innovaties. En u kunt uw bedrijf promoten terwijl u uw klanten een uniek item bezorgt. Bovendien zijn oordopjes en koptelefoons goedkoop te produceren en in grote hoeveelheden te kopen, waardoor ze een kosteneffectieve optie zijn.
Gebaseerd op het specifieke product zijn er ook diverse bedrukkingsmethodes mogelijk voor het personaliseren van koptelefoons en oortjes. Laat bij Gift Campaign koptelefoons bedrukken als relatiegeschenk.
Niet alleen is het gemakkelijk om koptelefoons en oortjes te bedrukken, het is ook een stuk persoonlijker. Zet bijvoorbeeld het logo van jouw bedrijf op de producten, of laat een persoonlijke tekst graveren in lijn met het motto en de identiteit van het bedrijf.
Doordat er diverse koptelefoons en oordopjes beschikbaar zijn in verschillende kleuren en materialen, zit er vast en zeker een variant tussen dat aansluit op jouw bedrijfsidentiteit. Ben je als bedrijf gefocust op duurzaamheid? Ga dan voor onze bamboe oordopjes en koptelefoons om een duurzaam imago uit te stralen. Heeft jouw bedrijf een felrood gekleurd logo? Laat onze relatief goedkope oordopjes personaliseren met een roze kleur en jouw logo. Misschien is jouw logo niet alleen één bepaalde kleur, maar een regenboog aan verschillende kleuren. Hiervoor kan je digitale printing als techniek selecteren om veelkleurige logos en teksten te drukken met een uitstekende kwaliteit. Of om een stijlvol alternatief aan te raden, is doming een goede optie: Doming is het gebruik van een fullcolour sticker op een product dat met een doorzichtig harslaagje bedekt wordt. Niet alleen helpt dit met de langdurigheid, het geeft ook een leuk effect!
Aanbevelingen
In ons diverse assortiment zijn verschillende koptelefoons te vinden. Van draadloze oortjes en koptelefoons, tot de meer traditionele koptelefoons en oordopjes met draad. We geven graag een paar aanbevelingen ter inspiratie voor jouw opkomende promotiecampagne.
De draadloze oordopjes logo shuffle zijn perfect voor degene die graag multifuntionele oordopjes gebruiken. Niet alleen is het volume gemakkelijk aan te passen met behulp van een knop op de oordopjes, het is ook te gebruiken om onderweg telefoongesprekken te voeren.
Aan de andere kant hebben we de draadloze koptelefoon Braavos, verkrijgbaar in diverse kleuren, en voor optimaal comfort voor helder geluid.
Is extra lange speeltijd de doorslaggevende factor voor jou? Dan raden we onze draadloze koptelefoon Belmont aan (speelduur van circa 35 uur) met extra bas. Perfect voor de muziekliefhebber.
Ga je voor een duurzaam imago? Dan zijn onze eco oordopjes bamboo een perfect geschenk. Toch liever een koptelefoon? Dan hebben we de stijlvolle Koptelefoon bluetooth nature. Met bamboe details en een eco verpakking.
Natuurlijk heeft niet elk bedrijf een groot budget voor dit soort gadgets, als je toch met een beperkt budget oordopjes wilt laten personaliseren, dan zijn de oordopjes microfoon ook een goed optie.
Kortom, oordopjes en koptelefoons zijn uitstekende promotieartikelen vanwege hun praktische nut, hoge zichtbaarheid, trendy karakter, personalisatiemogelijkheden en lage productiekosten. Door deze items aan uw klanten te geven, vergroot u de zichtbaarheid van uw merk en versterkt u de loyaliteit van uw klanten. Heb je zelf ervaring met het weggeven van deze artikelen, of hebben wij iets gemist met onze aanbevelingen en tips? Laat het weten in de opmerkingen hieronder.