Gift Campaign Lanceert in Duitsland! Bij Gift Campaign zetten we onze internationale expansie voort. Na het consolideren van onze positie in Spanje, Italië, Portugal, Frankrijk en Nederland. Daarom was er besloten om een nieuwe spannende uitdaging aan te gaan. Om één van de grootste markten van Europa te betreden.
Sinds het begin van onze reis zijn we constant op zoek geweest naar manieren om te groeien. Om kwaliteitsvolle relatiegeschenken aan te bieden aan al onze klanten. Dankzij het vertrouwen dat u in ons stelt, zijn we in staat geweest om onze expansie voort te zetten! Om onze kwaliteitsnormen hoog te houden passen wij ons aan bij elke nieuwe markt. Daarom is het belangrijk om gebruiken en tradities van elk land te ontdekken tijdens onze uitbreiding.
De markt voor relatiegeschenken
Ondanks dat de markt in 2020 minder was. Met name ook door het uitbreken van de pandemie en de daaropeenvolgende lockdowns, Blijft de merchandising sector een industrie van enorme omvang. Alleen al in europa genereert het ongeveer 23 miljard dollar per jaar. Wereldwijd bedraagt dat ongeveer 80 miljard.
Laten we wat data bekijken:
- Op basis van de gegevens die zijn vrijgegeven door Spende Edge. Zal de relatiegeschenken sector uitgroeien tot 2024 met 3% per jaar. Dit toont daarbij aan dat de PTO zelfs in de nabije toekomst een van de meestgebruikte marketinghefbomen zal blijven.
- Wereldwijd herinnert ongeveer 85% van de mensen die een promotie artikel heeft ontvangen zich aan het bedrijf dat dit aan hen gegeven heeft.
- Volgens een PPAI-onderzoek is het kiezen van het juiste product van cruciaal belang. 72% van de mensen zegt dat de reputatie van een merk weerspiegelt is in de kwaliteit van het relatiegeschenk dat zij ontvangen.
- Een studie gedaan door PSI laat zien dat in Nederland alleen al 637 miljoen euro gespendeerd is aan promotionele relatiegeschenken. Nederland staat daarbij op de derde plek in Europa waar door bedrijven per persoon ongeveer 71 euro is uitgegeven. Een stuk meer dan het gemiddelde van 62 euro van de top 10 in Europa. Dit gaat naar elektronische items en kantoorartikelen.
Waarom uitbreiden naar Duitsland?
Duitsland heeft 83.237.124 inwoners en is de Europese markt waar de meeste uitgaven aan promotionele producten worden gedaan. Het heeft een aandeel van 24% in de totale uitgaven in Europa.
Duitsland is de grootste markt in Europa voor promotie artikelen. In 2018 werd 3,54 miljard euro geïnvesteerd in promotionele artikelen. Een omzetstijging van 2% ten opzichte van 2017.
Volgens de Algemene Vereniging van de Reclame-industrie bezetten promotionele artikelen de tweede plaats in de rangschikking van advertentiekanalen die door bedrijven worden gebruikt. Daarbij staat het direct achter televisiereclame. Daarmee verslaat het ook print, outdoor-, radio- en online-advertenties.
De effectiviteit van gepersonaliseerde gadgets is te onderschatten! Maar liefst 9 op de 10 ondernemers gebruiken promotionele artikelen als onderdeel van hun advertentiestrategie. Bijna alle grote bedrijven en 75% van alle middelgrote bedrijven gebruiken promotionele artikelen om met hun klanten te communiceren. Een op de drie micro-, kleine en grote bedrijven reserveert tot 20% van hun advertentie-uitgaven om te investeren in promotieartikelen. Ook doet een op de twee middelgrote bedrijven hetzelfde. Bovendien besteden 57% van de micro-, 24% van de kleine, 7% van de middelgrote en 10% van de grote bedrijven meer dan 20% van hun reclame-uitgaven aan promotionele producten.
Volgens schattingen van het GWW, was in 2018 een op de vijf Duitse bedrijven van plan meer te investeren in promotionele producten. In feite beweerde Frank Dangmann, president van GWW. “Duitse bedrijven weten de vele voordelen van een promotieartikel te waarderen. Ze kunnen zelf het blijvende promotionele effect dat ze hebben en de positieve impact die ze hebben op het imago van het bedrijf zien in een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.”
De volgende stappen
Concluderend, de bovenstaande redenen maken het duidelijk dat de Duitse markt een vruchtbare bodem is. Daarom maakt dit het waard om in deze markt aanwezig te zijn. We zullen alle ervaring die we in de loop der jaren hebben opgedaan meenemen. Tot slot hopen we dat de Duitse bedrijven die op ons willen vertrouwen, zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Doorgaand met de filosofie die ons kenmerkt door dezelfde voordelen te bieden zoals u in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Nederland van ons gewend bent. Dit houdt in: Individueel advies, kwantumkortingen, hoogwaardige druktechnieken, waardevolle voordelen, flexibiliteit en gratis levering.
Wij bieden de voordelen van online winkelen gepaard met persoonlijke aandacht van onze klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar om u door het volledige proces te helpen. Daarom vinden wij het belangrijk om naar onze klanten te luisteren, om het beste advies te kunnen geven. Hierbij ook om hen het beste advies te kunnen geven als een alternatief nodig is. Om deze redenen komen we Duitsland binnen met een lokaal team dat de cultuur en tradities van het land volledig begrijpt. Zo bieden wij u altijd te beste service!
Samenvattend, de lancering van Gift Campaign in Duitsland zet onze Europese expansie voort. Daarmee vergeten wij natuurlijk onze Italiaanse, Spaanse, Portugese, Franse en Nederlandse klanten natuurlijk niet. Ook omdat wij zonder hun vertrouwen deze stap voorwaarts niet hebben kunnen doen. Wij blijven altijd werken om de variëteit van onze catalogus te verbeteren, door steeds meer ecologische gadgets toe te voegen. Daarnaast ook om ons platform steeds meer gebruikersvriendelijk te maken. We blijven zorgen voor al die kleine details die ervoor kunnen zorgen dat de klant blijft genieten van een unieke en aangename winkelervaring. Neem tot slotte ook een kijkje op onze Nederlands website voor relatiegeschenken met opdruk.