Boost jouw promotiecampagne met reclametextiel! Tegenwoordig herinnert 94% van de mensen zich de naam van het merk dat op een reclameartikel aanwezig is. Om deze reden is gepersonaliseerde kleding, dat vaak veel ruimte biedt voor bedrukking, overal te vinden. Als één van de populairste promotiematerialen is het een geweldige manier om jouw merk een boost te geven. Verkrijgbaar in allerlei soorten accessoires en kledingstukken. Dit medium bereikt alle categorieën publiek en past het aan bij verschillende activiteitensectoren en alle seizoenen.
Wil je gebruik maken van textiel producten als promotiemateriaal tijdens een advertentiecampagne? Dan is dit artikel voor jou!
Reclametextiel, is het effectief?
Het meerendeel heeft een positief beeld van een bedrijf dat kwaliteitsproducten uitgeeft (onderzoek 2FPCO). Omgekeerd, als de bedrijfsgeschenken van slechte kwaliteit zijn, zal 67% van de mensen er een slechte perceptie van hebben. Deze constatering is hetzelfde voor reclame voor textiel en werkkleding.
In noordelijke landen zijn de argumenten helder en duidelijk. Een werknemer die bedrijfskleding draagt, is er trots op. Indirect ook trots dat dit bedrijf hen in dienst heeft. Deze medewerker gebruikt dit kledingstuk zelfs in het weekend of op vakantie.
Reclametextiel en gepersonaliseerde kleding zijn sleutelelementen van een communicatiestrategie. In veel contexten te gebruiken en super als promotieartikelen. Op evenementen, om als gift te geven of zelfs als werkkleding op het kantoor.
Waarom promotionele kleding aanbieden?
Verbeter uw imago:
Over het algemeen stellen reclameartikelen van textiel, ongeacht hun gebruik, bedrijven in staat hun zichtbaarheid te vergroten. Door artikelen te bedrukken met (bedrijfsnaam, logo, etc.) zien klanten en toekomstige klanten eenvoudig jouw logo wat zij zeker zullen herrineren. De effectiviteit van deze strategie komt met name voort uit het gemak waarmee het menselijk brein informatie kan opnemen en onthouden. Alles hangt af van de relevantie van de boodschap. De uitdaging is om een gedenkwaardige boodschap te sturen. Om meerdere doelen te bereiken en hen aan te moedigen meer te weten te komen over het bedrijf.
Deze campagne leidt tot een samenwerking op lange termijn, aangezien textielproducten verdeeld kunnen worden op evenementen, beurzen, seminaries, enz. Zij trekken dan klanten naar uw stand. Vergeet ze niet want ze zullen door de klant thuis opnieuw gebruikt worden. We zullen het alleen dragen als het overeenkomt met onze eigen waarden. Het heeft ook verschillende sterke punten die het tot een belangrijk promotieartikel maken. 77% van de mensen die een textielcadeau kregen, behielden het minstens vijf jaar. Deze strategie heeft zich in de loop van de tijd bewezen en is ook effectief. Aangezien 78,7% van deze mensen zich de naam herinnert van het bedrijf dat hen het kledingstuk heeft gegeven.
Het is daarnaast ook een middel om klanten aan te trekken, te verwerven of te behouden. Met bedrukte bedrijfsgeschenken kunt u namelijk uw bedrijf, uw producten of uw diensten aan iemand bekend maken. Deze moderne communicatie is een krachtig symbool van aandachtssymmetrie. Dat wil zeggen dat u net zoveel belang hecht aan uw klantrelatie als aan al uw medewerkers, en dat ziet de klant.
Jouw medewerkers als platform
Reclameartikelen zijn ook een troef voor de interne communicatie en promotie. Net als bij klanten en uw doelgroepen op evenementen, kunnen ook relatiegeschenken worden aangeboden aan uw medewerkers. Een artikel gepersonaliseerd met uw logo geeft uw medewerkers het gevoel van ergens bijhoren. U kunt ook bedrijfsgeschenken uitdelen als erkenning voor het werk van werknemers en zo van deze gelegenheid gebruik maken om hun motivatie een boost te geven.
Verkoop jouw merchandising
Promotieartikelen begeleiden productlanceringen. Als u een bedrijf bent dat een nieuw product op de markt brengt, kunt u een aanbieding doen met het betreffende product en een bedrukt merchandising artikel dat handig is bij het gebruik van uw nieuwe product.
Denk bijvoorbeeld aan de Mcdonalds-zonnebrillen die ter gelegenheid van elk menu worden aangeboden. Veel mensen gingen simpelweg alleen voor deze brillen.
Het is ook mogelijk voor bedrijven om deze textiele objecten te verkopen. Veel consumenten, vooral Generatie Z, waarderen zogenaamde “logotypische” objecten. Dat wil zeggen, het draagt het bedrijfslogo of de merknaam. Objecten worden weergegeven als sociale markeringen. Ze kunnen ook gekocht worden als souvenir bij evenementen, festivals, sportevenementen, stads- en museumbezoeken, enz. om de klantervaring te verbeteren.
De voordelen van textielproducten personaliseren voor een bedrijf
Gemakkelijk te personaliseren:
Of het nu gaat om de aanwezigheid van een eenvoudig logo of zelfs het bedrijfsimago. Er zijn veel hoogwaardige bedrukkingstechnieken beschikbaar:
- Sublimatie
- Borduurwerk
- Zeefdruk
- Transferdruk
Vele keuzes
Textiel is verkrijgbaar in vele vormen, vele kleuren en vele materialen om aan ieders smaak en behoefte te voldoen. Het is oneindig te personaliseren en dat maakt het een perfecte optie voor promotie.
Te personaliseren voor alle evenementen
Reclametextiel kan een bedrijf tijdens zijn ontwikkeling begeleiden. Het bedrijfsleven wordt immers doorspekt met tal van evenementen en kleding met een logo helpt om geloofwaardigheid te geven, om uw identiteit op een coherente manier over te brengen, maar ook om de teamgeest tussen uw medewerkers te versterken.
Speel in op ecologische behoeften
Gezien de groeiende milieuverwachtingen van de samenleving, zijn medewerkers, klanten en werknemers gevoelig voor milieu verantwoorde reclame-items. Dan zijn tote bags met logo van gerecycled materiaal, kurk of fairtrade perfect.
Reclamekleding voor de winter: onze aanbevelingen
Ga goed bedekt naar buiten! In deze koelere tijd van het jaar hebben we een kleine lijst gemaakt van de verschillende winter werkkleding bedrukken om aan te bieden aan medewerkers, klanten of partners en leveranciers!
Sweatshirts en truien
Ze zijn echte toppers voor uw merk, zowel intern als extern.
Intern: reclametruien worden gebruikt om uw medewerkers te bedanken en dit gevoel van verbondenheid met uw bedrijf te creëren
Extern: wanneer werknemers uw op maat gemaakte kleding buiten het werk of op weg naar het werk dragen, vergroten truien de zichtbaarheid van uw merk en bedrijf.
De bedrukte fleeceartikelen
Het zijn de favoriete cadeaus tijdens het winterseizoen in de koelere streken. Zeer ademend, ze helpen de temperatuur te reguleren en zijn tegelijkertijd bijzonder comfortabel.
De winterjas of de windbreaker
Met deze bedrukte winterjassen en windbreakers weet u zeker dat uw kledingstuk gedragen zal worden en dat uw boodschap zal worden uitgezonden naar een zeer groot aantal mensen in de openbare ruimte.
Handig en trendy, het voordeel van deze artikelen is dat het boven alle andere kleding wordt gedragen.
Overige promotieartikelen voor het koude seizoen:
De bedrukte fleece dekens
Het is een uitstekende manier om uw merk op een veilige manier bij uw doelgroep te promoten. Vaak gebruikt in de winter voor avonden op de bank voor de tv of in restaurants met een buitenterras, de deken is een essentieel object om uw medewerkers te bedanken of aan uw klanten aan te bieden om te laten zien dat u voor hen zorgt.
De reclame beanies en handschoenen
De beanie heeft een groot bedrukkingsvlak aan de voorzijde, waardoor uw logo duidelijk zichtbaar is. Daarnaast is het een onmisbaar fashion item voor de winter!
De handschoenen worden ook gebruikt tijdens de koelere periodes van het jaar en uw logo zal bij deze gelegenheden honderden keren zichtbaar zijn.
De nekwarmer en de sjaal
Zowel in de herfst als in de winter is promotiemateriaal perfect geschikt. Het is vaak interessant om te adverteren, gebasseerd op de seizoenen en om passende relatiegeschenken aan te bieden. Bovendien zijn er veel kleuren die consistent zijn met de zichtbaarheid vergroten van uw bedrijf.
Een effectieve en toegankelijke marketingtool, reclametextiel is enorm succesvol. Het evolueert met trends en is een uitstekend medium om op subtiele wijze alle categorieën van doelgroepen te bereiken. Deze personalisatie bevordert het onthouden van zijn identiteit door middel van afbeeldingen of logo’s zonder de klant te storen. Overweeg dus deze oplossing als u een krachtig communicatiemedium nodig heeft.
Heeft u wel eens promotiekleding gebruikt? Welke conclusies kunt u ons geven? Vertel het ons in de opmerkingen hieronder, we horen graag van je!