Wanneer we met de de komst van de zomer reclame campagnes lanceren, denken we aan verschillende p`roducten. Bijvoorbeeld: strandtassen, petten met logo’s, strohoeden, strandballen en zonnebrillen. Alles wat te maken heeft met bescherming tegen de zon!
Met ons blogartikel over marketingtips voor de zomer gegeven. Als het gebruik van promotionele merschandising deel van uw strategie is, willen we graag enkele ideeën meegeven. In Dit geval gaat het over een zeer populair artikel: gepersonaliseerde zonnebrillen. Lees verder om niet alleen tips te ontdekken om ze te bedrukken maar ook waarom ze onmisbaar zijn in uw volgende campagne!
Waarom is een zonnebril een ideaal reclamegeschenk?
Bescherming: Het belangrijkste is natuurlijk het beschermingselement wat de zonnebril bij mooi weer erg praktisch maakt. Onmisbaar zelfs, voor mensen die er in de lente/zomer op uit willen. Een reclamegeschenk dat vaak gebruikt zal worden. Daarbij is het erg belangrijk om te zien welk type UV-bescherming het gekozen model biedt om aan de wensen van klanten & werknemers te voldoen.
Merkbekendheid: Met items die constant gedragen zullen worden en bovendien door een groot aantal mensen zullen worden gezien kan een conclusie getrokken worden. Dat vele potentiele consumenten het gedrukte merk zullen opmerken. Hoewel het gedrukte oppervlak kleiner is vegeleken met petten of hoeden, Toch blijft het een populaire optie om een bedrijf zichtbaarheid te geven. Vooral wanneer gekozen wordt voor een opvallend ontwerp, waar we nog wat dieper op zullen induiken.
De prijs: natuurlijk zijn er premium zonnebril opties te vinden. Alhoewel over het algemeen, zijn er vele opties te vinden die de portomonee niet al te hard zullen raken. Om deze reden zijn ze een favortiete optie om weg te geven bij grote evenementen. Op deze manier is het mogelijk om een veel groter publiek te bereiken!
Ontwerp: Een zonnebril is een artikel waarmee je graag pronkt, iets om je outfit compleet te maken. Een aantrekkelijk en opvallend design helpt hier natuurlijk bij! Anderen zullen jouw design opmerken en misschein zelfs vragen waar de zonnebril vandaan komt! Daarom is uiterlijk erg belangrijk als het gaat om het genereren van promotie mogelijkheden.
Tips voor het maken/ontwerpen van uw gepersonaliseerde bril
Bepaal de doelgroep
Belangrijke vragen om jezelf te stellen. Zal mijn doelgroep dit cadeau leuk vinden? Zal het nuttig voor hen zijn? Zullen ze het waarderem? Heeft het toegevoegde waarde? Als het antwoord ja is op deze vragen, dan heeft u een uitstekende merchandisingoptie voor uw campagne.
De volgende stap is om de profielen van uw “Buyer persona’s” te verkennen. Aangezien het zeer waarschijnlijk is dat er grote verschillen zijn en niet iedereen interesse heeft in een zonnebril. Segmentatie van advertenties op basis van uw doelgroep is daarom essentieel. Goede segmentatie zal zorgen voor een successvolle campagne.
Als eenmaal duidelijk is wie de doelgroep zal zijn moet er rekening gehouden worden met hun voorkeuren om de beste ontwerpkeuze te kunnen maken.
Kies het juiste model
Het Ontwerp en model hangt af van de uiteindelijke ontvanger. Als je besluit een reclamgecampagne te lanceren voor een groot publiek, zou het ideaal zijn om te kunnen kiezen voor een goedkoop maar aantrekkelijk model. Als het daarentegen de bedoeling is om een exclusieve doelgroep te bereiken, dan zijn er duurdere premium opties beschikbaar met exclusieve afwerkingen om klantloyaliteit te bouwen en het gevoel van waardering te geven.
Ook is natuurlijk aan kinderbrillen geen gebrek, voor hen is er een ideeale maat aangezien ze ook deel kunnen uitmaken van de gewenste doelgroep.
De modellen zijn divers, van klassieke eenkleure plastic modellen tot houte poten, gepolaliseerd, retro-style en ook duurzame eco ontwerpen voor wie bewust om het milieu denkt.
Ontwerp & gravering moeten gepast zijn.
Bij plannen om het beste design te maken, moet er rekening gehouden worden met de personalisatie. Afhankelijk van uw logo, zal het uiteindelijk ontwerp beïnvloeden worden. Om een voorbeeld te geven: Als het design oranje is, kunt u er niet voor kiezen om bijvoorbeeld een kleurenafdruk op een houten pin te maken, maar u kunt er wel voor kiezen om een lasergravure te doen. Gebasseerd op het model, zullen er mogelijk aanpassingen van toepassing zijn.
Hierbij laten we een handleiding achter over hoe kleuren er gecombineerd uit zullen zien. Zo krijgt u een idee over welke tinten er het best uit zien.
Enkele zonnebriltips
Dit waren onze tips voor dit specifieke zomercadeau. Als u beslist dat deze merchandising een goede optie is voor uw promotiecampagne, raden wij aan om onze gepersonaliseerde zonnebrillen catalogus te bekijken. Wij helpen u graag met alles wat u nodig heeft voor uw campagne.
Welk advies zou jij geven voor betere reclame in de zomer? laat het ons weten in de opmerkingen hieronder.